Jackie Brown & The Fall

Såg "Jackie Brown" för någon dag sen, helt okej film måste jag säga. Skönaste karaktären är ju helt klart Mr. Samuel L. Jackson. Den typiska Jackson karaktären gör mig lika glad som alltid, det spelar ingen roll vilken film han är med i. Filmen är regisserad av Quentin Tarantino och den är väl precis vad man kan vänta sig utav honom.


BETYG          :  3,5 Samuel L. Jackson




Såg även en riktigt soft film i "The Fall" som utspelar sig på ett sjukhus i Californien i mitten av 1920-talet. En riktigt mysig dock hemsk film, som är väldigt snyggt gjord. Miljöerna i filmen kan nog vara det snyggaste jag någonsin har sett på film. Den handlar om en patient som ligger på sjukbädden och berättar en saga om 5 hjältar för en liten flicka. Låter flummigt men se filmen så föstår ni vad jag menar.


BETYG      4  :  Samuel L. Jackson





Kommentarer
Postat av: Julia

haha vilket härligt betygsätt med huvudena

2008-10-22 @ 18:11:41
URL: http://jsomijulia.blogg.se/
Postat av: Liene

Låter som en bra film det där:)

2008-10-23 @ 07:04:50
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Robin

Julia: jo tack jag vet! :)

2008-10-23 @ 08:25:57
Postat av: Robin

Liene: Det är en bra film :)

2008-10-23 @ 08:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0